• Krupské rybníky

• Vo štvrtok sme si na krúžku vychutnávali teplé slnečné lúče nádherného babieho leta. Užívali sme si turistickú vychádzku v okolí Krupských rybníkov. Deti popri pohybe na čerstvom vzduchu zaujala fauna i flóra okolia. Stihli zdokumentovať pred nimi skákajúcu žabku, v rybníku vyskakujúcich kaprov a samozrejme nemohlo chýbať selfie s kamarátmi. Fotky: Krupské rybníky.

• Exkurzia – 9. ročník

• Dňa 27. 9. sa naši deviataci zúčastnili exkurzie v Modre a v Bratislave. V Modre navštívili Múzeum Ľudovíta Štúra, kde si zopakovali niektoré informácie zo života tohto velikána, dozvedeli sa čosi nové a zároveň sa zapojili do interaktívnych hier súvisiacich so štúrovcami. V Bratislave podnikli výstup na Devín a dozvedeli sa niečo z histórie. Ďakujeme pani lektorkám za zaujímavé výklady, ktoré boli pre našich žiakov obohatením a spestrením ich štúdia. Tešíme sa na ďalšie stretnutie. Fotky: Exkurzia – 9. ročník.

• Deň čokolády

• Dňa 13.9. 2023 si žiaci z 3.A triedy pri príležitosti Dňa čokolády vyskúšali opäť niečo nové a vyrobili si „svoju vlastnú čokoládu“. Pripravili si ju sami podľa svojej chuti a fantázie. Vyučovanie im tak spestril nielen tento zábavný zážitok, ale aj sladká maškrtka, ktorú si vlastnoručne vyrobili. Fotky si môžete pozrieť v galérii: Deň čokolády.

• Čo budeme robiť na krúžkoch?

• Minecraft, 3. A, 3. B, Mgr. Čajkovič, utorok, 12.00 – 13.00
            Na krúžku Minecraft Education žiaci využijú svoju fantáziu a kreativitu pri stavaní nových svetov, taktiež budú pracovať už s hotovými svetmi, ktoré si zahrajú a pritom získajú nové vedomosti, či si zopakujú učivo. Tiež sa budeme venovať príprave na celoslovenskú súťaž MINECRAFT CUP. Žiaci, ktorí budú navštevovať krúžok, dostanú licenciu na Minecraft Education na 1 rok od školy bezplatne.

Šikovníček, 3. A, 3. B, Mgr. Martina Slabá, streda, 12.30 – 14.00

Šikovníček je krúžok zameraný na rozvoj kreativity, podporu pracovných činností, ako aj športových zručností. Deti pracujú s rôznymi materiálmi / aj odpadovými a prírodnými /, z ktorých vyrábajú rôzne ozdoby, predmety, darčeky. Zo športovej oblasti sa zameriavame hlavne na kolektívne športy, činnosti s loptou a pohybové hry, ale aj na turistiku v okolí školy.

Športový krúžok, 3., 4., 5. roč., PaedDr. Šalgovičová, piatok, 13:00 - 14:00

Krúžok je vhodný pre deti, ktoré rady športujú, behajú, šplhajú, bicyklujú, hrajú futbal, volejbal… jednoducho potrebujú byť neustále v pohybe a využiť všetku svoju nadbytočnú energiu. Cieľom krúžku je viesť detí k športu a pohybu, rozvíjať motorické zručnosti, obratnosť, rýchlosť, efektívne využívanie voľného času. Stretávať sa budeme pravidelne 1x za týždeň popoludní v telocvični v ZŠ v Dolnej Krupej, v prípade priaznivého počasia aj na multifunkčnom ihrisku a vonku v prírode. Na deti čaká:
            • hry zamerané na všestranný športový rozvoj:
            • pohybové hry a súťaže
            • loptové hry (futbal, basketbal, prehadzovaná, volejbal)
            • turistika

Hravé učenie, 2. ročník, Mgr. Supeková, štvrtok

Krúžok je zameraný pre žiakov, ktorí majú problém so zvládnutím učiva. Žiak sa môže prihlásiť, ale bude chodiť na krúžok iba ak bude mať problém. Jeden týždeň sa budeme venovať slovenčine, jeden matematike alebo angličtine…

Čitateľský krúžok, 4. a 5. roč., Mgr. Kotešovská, štvrtok, 13.20 – 14.20
            Krúžok nadväzuje na krúžok z minulého školského roka. Je určení pre skúsených aj menej skúsených čitateľov. Pre žiakov, ktorých lákajú knihy a chcú pomocou nich objavovať nové miesta a spoznávať zaujímavé literárne postavy. Žiaci budú precvičovať svoje čitateľské schopnosti, rozvíjať fantáziu a pracovať s textom. V kolektíve ostatných čitateľov zažijú príjemné chvíle, počas ktorých sa naučia mnoho zaujímavostí o knihách i spisovateľoch.

Z každého rožka troška, 1. – 4. roč., V. Nemčeková, pondelok, 15.00
            Krúžok bude zameraný na tvorivosť, kreativitu a na rozvoj pohybových zručností.
            Tvorivosť pomáha komplexne rozvíjať osobnosť žiaka v rámci celého vyučovacieho procesu. Vytvoríme kreatívne diela, zapojíme celé telo a všetky zmysly.

Poľovnícko-lesnícky krúžok, 1.– 8. roč., E. Lehocká, utorok, 16. -17.00

- Nádejný mladý poľovník
            - Spolupráca s poľovníkmi
            - Prezentácie
            - Spoznávanie prírody
            - Účasť na odchyte zajacov atď.
            - Zakrmovanie zvierat

Environmentálny krúžok, 1. – 5. roč., Mgr. Poláková, streda, 13.00 – 14.00

Environmentálny krúžok je zameraný na spoznávanie prírody a jej ochrany, recyklovanie, triedenie. Zapájanie sa do rôznych výziev a tvorivých súťaží s prírodnými témami. Aktívne pomáhať prírode, nášmu životnému prostrediu aj zberom odpadkov.

Minecraft, 4. a 5. roč., Mgr. Holický, utorok, 13.30 – 14.30

Príprava na biologickú olympiádu, 8. ročník, Mgr. Monika Slabá, striedavý

Cieľom tohto krúžku je pozorovať a poznávať prírodniny, javy v prírode, , pripraviť žiakov na školské kolo biologickej olympiády, úspešných riešiteľov postupne pripravovať na okresné, krajské a poprípade celoslovenské kolá. - osvojenie biologickej terminológie - vzťah k ochrane životného prostredia a praktickému využitiu - príprava a pozorovanie jednoduchých mikroskopických preparátov

Športovo-kultúrny krúžok, 4. – 9. ročník, Mgr. Nováková, striedavý (pondelok až sobota)
            Krúžok zameraný na všestranný rozvoj a zaujímavé aktivity. Vhodný pre tých, ktorí majú radi pohyb, turistiku, dobrodružstvo, radi spoznávajú svoje okolie, no nepohŕdnu ani kultúrnymi podujatiami.(kino, divadlo, trhy...)

Šikovníček, 6. -9. ročník, PaedDr. Ladvenicová, piatok, striedavý
            Na krúžku budeme variť a piecť, vyrábať ozdoby z marcipánu na torty, aranžovať, pripravovať rôzne sezónne výstavy v škole a v obci, navštívime kino, divadlo, pripravíme vianočné trhy...

Modelársky krúžok, 3. – 9. roč., Mgr. Poláková, pondelok, 13.30 – 15.00

Krúžok plastikového modelárstva pre deti od 3.tieho ročníka po 9.ročník. Stavanie plastikových modelov, lietadiel a techniky. Priučenie sa modelárskym technikám: čítanie plánov, stavba modelu, jeho maľovanie, kamufláž, pigmentovanie, tmelenie... A ešte by sme v pondelok, 11.9,chceli pozvať potencionálnych záujemcov modelárskeho krúžku, na workshop, do 3.B triedy o 13.40 h, s profimodelárom, ktorý prinesie ukážky a predstavíme bližšie modelárstvo. Tak sa môžu žiaci rozhodnúť, či by ich krúžok aktívne bavil.

Milujem Slovensko, 1. – 7. roč., E. Lehocká, sobota, 9.00

- Moderné a ľudové tance
            - Možnosť prezentácie na vystúpeniach v obci Dolná Krupá, Horná Krupá, Bíňovce
            - Vystúpenia na školských akciách
            - Inšpiračné kultúrne podujatia nácvik divadla a vystúpení

• Otvorenie školského roka 2023/2024

• Vážení rodičia, zákonní zástupcovia, milí žiaci!

Slávnostné otvorenie školského roka 2023/2024 sa uskutoční 4. septembra 2023 o 8.00 na pergole, po zahájení sa žiaci s triednymi učiteľmi presunú do tried. V prípade nepriaznivého počasia sa stretneme o 8:00 v triedach. ŠKD, ani obedy tento deň nie sú.

Žiaci 1. ročníka si prinesú školské tašky. Žiaci 2. – 9. ročníka sa riadia pokynmi triednych učiteľov.

Tešíme sa na Vás.

• Koncoročný výlet - 9. ročník

• Rekreačné stredisko Záruby je už tradičnou rozlúčkou našich deviatakov so základnou školou. V dňoch 15. 06. – 17. 06. 2023 sa naši deviataci zúčastnili posledného spoločného výletu na Jahodník. Slnečné počasie nám umožnilo pokochať sa krásnym výhľadom na Malé Karpaty a zašportovať si – futbal, bedminton. Náš spoločný večer bol spojený s opekaním, spevom a tancom pod krásnou nočnou oblohou. Samozrejme nesmeli chýbať ani dlhé nočné rozhovory a „mastenie kariet“.

Opálení a unavení sme sa po troch dňoch vrátili domov uvedomujúc si, že deväť spoločných rokov sa končí. Fotky si môžete pozrieť v galérii: Koncoročný výlet - 9. ročník.

• Školský výlet - Fantázia - Stará Myjava

• V dňoch od 27.6 – 29.6. 2023 sa žiaci 3. a 6. ročníka  po celoročnej usilovnej práci zúčastnili zaslúženého školského výletu do Fantázie v Starej Myjave. Všetci sme sa veľmi tešili a boli sme plní očakávaní, čo nás tam bude čakať.

Hneď po príchode sa nás ujali naši „veľkí kamaráti“, ktorí nám pomohli s batožinou a sprevádzali nás počas troch dní, ktoré sme si naplno užili. Po dobrom obede si mohli deti vybrať z mnohých klubov, napr: jazda na štvorkolke, lezecká stena, športové hry, výtvarný krúžok, rybolov, strelecký krúžok a ďalšie. Večerný program bol tiež zaujímavý. Hľadal sa talent Fantázie. Sily si zmerali naše deti s deťmi z iných škôl. Tancovalo sa, spievalo, hralo divadlo...Trojčlenná porota na konci vybrala toho najlepšieho, ktorého odmenila sladkosťou a my ostatní potleskom. Po súťaži nasledovala diskotéka, na ktorej sme sa s deťmi zabavili a zatancovali si.

Na druhý deň sme sa s deťmi vybrali na turistiku do blízkeho okolia. Navštívili sme horáreň a kochali sa krásou myjavských kopaníc. Poobede deti opäť čakali fantastické kluby. A večer nás čakalo ďalšie prekvapenie. Naši „ veľkí kamaráti“ si pre nás pripravili zaujímavú súťaž s názvom „ Tipovačka“. A opäť si v nej zmerali sily všetky deti. Zo štyroch škôl sa nám podarilo zvíťaziť a vyhrali sme v tipovaní 1. miesto. Posledný večer sme ukončili diskotékou.

A prišiel deň posledný. Ťažko sa nám lúčilo s našimi kamarátmi, ktorých sme stihli spoznať, o čom svedčia aj slzičky na tvárach detí. Ale veríme, že sa ešte niekedy stretneme. Deti si z výletu  odniesli veľa krásnych zážitkov, pocitov a spomienok. Na pamiatku sme si odniesli aj fotografie, ktoré si môžete pozrieť v našej galérii:

Školský výlet - Fantázia - Stará Myjava.

• Biologická olympiáda

• I tento rok sa tešíme z úspechov našich žiačok v súťaži Biologická olympiáda. Adela Ilavská (7. ročník) v okresnom kole, ktoré sa konalo 13. 4. 2023 zvíťazila a tesne za ňou sa umiestnila na 2. mieste Hana Jarábková (8. ročník). Dievčatá z 1. a 2. miesta postúpili do krajského kola. Dňa 16. 5. 2023 zabojovali na pôde Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity. Adelka v krajskom kole zvíťazila nad všetkými a Hanka sa umiestnila na vynikajúcom 3. mieste. Prvým  miestom si Adelka zabezpečila postup do celoštátneho kola, ktoré sa konalo 16. a 17. 6. 2023 v Tatranskej Lomnici. V súťaži s najlepšími riešiteľmi zo všetkých krajov Slovenska v kategórii E zameranie zoológia obsadila krásne 4. miesto.  Adelke a Hanke srdečne blahoželáme a ďakujeme za reprezentáciu školy. Fotky si môžete pozrieť v galérii: Biologická olympiáda.

• Slávnostné ukončenie školského roka 2022/2023

• Slávnostné ukončenie školského roka 2022/2023 sa uskutoční dňa 30.6.2023 o 8:00 hod. na pergole. V prípade nepriaznivého počasia budeme v triedach. ŠKD – ranná, poobedná a obedy nebudú. Ďakujeme a prajeme krásne prázdniny!

• Minecraft Cup 2023

• Tento rok sa žiaci našej školy Adam Čajkovič - 2.A a Tobiáš Vilček - 4. zapojili do súťaže Minecraft Cup 2023. Témou súťaže boli Dejiny Slovenska v Minecrafte. Ich úlohou bolo zvoliť si kúsok dejín Slovenska a postaviť výukový svet v Minecrafte. Adam Čajkovič sa umiestnil na prvom mieste v kategórii Junior s prácou Kaštieľ v Dolnej Krupej. Tobiáš Vilček bol úspešným riešiteľom. Vytvoril edukačný svet s názvom Mohyla Milana Rastislava Štefánika. Chlapcom srdečne blahoželáme a prajeme veľa programátorských úspechov. Fotky: Minecraft Cup 2023.

• Súťaže v armwrestlingu

• Ďakujeme za vzornú a úspešnú reprezentáciu školy žiačke 9. ročníka Eliške Ladvenicovej v armwrestlingu.

Našu školu reprezentovala na celoslovenskej súťaži základných škôl v Dolnom Kubíne, kde obsadila 1. miesto.

Taktiež robila dobré meno našej škole na medzinárodnej súťaži v Maďarsku, kde obsadila vo svojej kategórii U15 2. miesto na pravú ruku a 2. miesto na ľavú ruku.

V apríli sa stala dvojnásobnou majsterkou Slovenska v kategórii U15, čím si zabezpečila miestenku na majstrovstvá Európy v Moldavsku, kde získala na pravú ruku bronzovú medailu a zabezpečila si tak miestenku na majstrovstvá sveta.

Poďakovanie patrí aj trénerovi Ivanovi Gregoričkovi a p. učiteľke Mgr. Evke Gregoričkovej za športovú prípravu Elišky na súťaže. Fotky v galérii: Súťaže v armwrestlingu.

• Šikovníček

• Aj v šk. roku 2022/2023 pracovali žiaci z 2.A v krúžku Šikovníček, na ktorom zapájali do práce hlavne svoje šikovné ruky. Tvorili rôzne úžitkové i dekoračné výrobky, darčeky, ozdoby, v ktorých využívali rôzne materiály, zdokonaľovali  si rôzne techniky a postupy. Vyzdobili jedáleň i triedu, vyrobili ozdoby na vianočné trhy, vytvorili množstvo darčekov a ozdôb... Rozvíjali si jemnú motoriku, zručnosť a obratnosť pri práci, estetické cítenie, fantáziu, predstavivosť, ale aj spoluprácu, trpezlivosť, pozitívne hodnotenie seba i druhých,... Mali aj diskopárty a rôznu zábavu. Ako pracovali - s chuťou a radosťou, a ako sa im darilo si môžete pozrieť v galérii: Šikovníček.

• Športový deň – oslavy MDD s Trnavskou charitou

• V stredu, 21.6.2023, sa žiaci 1. stupňa s nadšením ponáhľali na ihrisko TJ Dolná Krupá, kde na nich už čakali naši priatelia a dobrovoľníci z Trnavskej charity, ktorí pre nich  pripravili športové dopoludnie plné súťaží, zábavy, skvelých zážitkov i pekných aj sladkých odmien. Deti tak opäť prekonávali sami seba, snažili sa podávať čo najlepšie výkony, ale hlavne sa dobre zabávali. Na jednotlivých stanovištiach dokazovali svoje zručnosti, obratnosť, rýchlosť, presnosť, ale aj trpezlivosť  pri lovení rybičiek v bazéne, pri hádzaní kruhov na kužeľ, pri hádzaní mobilom do diaľky, pri triafaní lopty na bránu i malej loptičky do koša, pri preskakovaní prekážok, pri triafaní kolíkov či pri zhadzovaní pohárikov vodným prúdom, pri kľučkovaní s loptou, ale mohli si vyskúšať aj zavolať a poskytnúť prvú pomoc zranenému. Spoluprácu a bojovnosť dokazovali pri medzitriednom zápolení v preťahovaní sa lanom. Celé športové dopoludnie im navyše spestrili pekným tanečným vystúpením deti z tanečného klubu z Trakovíc. Úsmevy a nadšené štebotanie našich detí je dôkazom, že sa im stredajšie dopoludnie s Charitou veľmi páčilo. Ešte raz zaň všetci veľmi pekne ďakujeme. Fotky si môžete pozrieť v galérii: Športový deň – oslavy MDD s Trnavskou charitou.